Osią projektu jest tworzenie internetowej gry edukacyjnej opowiadającej o ważnych postaciach z przeszłości - kobietach, których losy są słabo znane i rzadko występują w podręcznikach do historii.
Praca w projekcie miała charakter warsztatowy - pod opieką edukatorów, artystów i instruktorów młodzież będzie uczestniczyła w procesie tworzenia gry na każdym jego etapie. Te etapy to między innymi: badania historyczne, stworzenie scenariusza gry, napisanie dialogów głównych postaci, nagranie głosów postaci, praca nad warstwą wizualną gry, stworzenie hip hopowych piosenek o każdej z postaci, stworzenie podkładu dźwiękowo-muzycznego do gry.
strona internetowa projektu: www.praktycy.org/cala
Projekt adresowany jest do dwóch grup: dziewczyn z zakładu poprawczego oraz młodzieży z warszawskich gimnazjów.
Zajęcia były dostosowane poziomem trudności do możliwości i kompetencji uczestników. Dbaliśmy o to, żeby obie grupy mogły uczyć się od siebie. Grupa z zakładu była bardziej odpowiedzialna za warstwę muzyczno-dźwiękową gry (dziewczyny brały udział w naszych porzednich projektach muzycznych), grupa z gimnazjum za warstwę treściową i wizualną. Powstałe materiały (piosenki, wizualizacje, fragmenty gry itd.) zostały wykorzystane do stworzenia multimedialnego i interaktywnego spektaklu, który został zaprezentowany podczas finału projektu i premiery gry internetowej.