
Projekt jest wspólnym pomysłem działających w Jarocinie biblioteki, muzeum, gazety oraz krakowskiego wydawnictwa „Kuźnia Gier”, które specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier planszowych. Głównym celem projektu jest rozwijanie zainteresowań młodzieży gimnazjalnej i licealnej ich regionem. Uczestnicy będą mieli za zadanie stworzyć dwa produkty – grę planszową oraz quest – które będą promowały ich miejsce zamieszkania.
Projekt będzie kończył się konkursem na inspirowaną historią i kulturą Jarocina grę planszową i quest, które mają być nie tylko niekonwencjonalną formą promocji regionu, lecz także stanowić ciekawe narzędzie edukacyjne.
Uczestnicy projektu wezmą udział w profesjonalnych warsztatach, na których będą się uczyli zasad projektowania, przygotowywania i testowania gier planszowych oraz tworzenia questów, czyli gier terenowych oraz nieoznakowanych szlaków turystycznych zachęcających do odkrywania dziedzictwa kulturalnego i przyrodniczego danego miejsca. Część zajęć poświęcona będzie historii, legendom i zwyczajom Ziemi Jarocińskiej oraz jej współczesnej kulturze, a szczególnie historii odbywających się w Jarocinie festiwali rockowych. Tak zdobytą wiedzę i umiejętności uczestnicy projektu będą mogli wykorzystać przygotowania własnego pomysłu na promocję regionu oraz do stworzenia tła fabularnego gier i questów.
Zwycięska gra planszowa oraz materiały do questu zostaną przekazana szkołom i bibliotekom regionu, a scenariusz questu wraz z mapą dostępny będzie na stronach internetowych organizatora projektu