
Głównym celem projektu jest wzmocnienie świadomości jedności nauk humanistycznych i ścisłych poprzez uwypuklenie związków matematyki ze sztukami plastycznymi oraz włączenie młodzieży w aktywne działania twórcze. Uwypuklenie znaczenia „chłodnej matematyki” w sztukach plastycznych pozwoli wprowadzić uczniów we współczesne zagadnienia z zakresu sztuki.
Poprzez tematy takie jak dizajn czy sztuka logiczna, uczniowie będą mogli zrozumieć sztukę konkretną i twórczość Maxa Bill’a, Theo van Doesburga, a także twórców Op-artu oraz prace Ryszarda Winiarskiego i Romana Opałki. Dla wprowadzenia w kontekst sztuki współczesnej podjęte zostaną tematy geometrii i proporcji w sztuce dawnej. W ramach projektu odbędą się otwarte warsztaty artystyczno-konstruktorskie prowadzone przez młodych artystów, animatorów kultury i pracowników naukowych. Uczniowie przygotują i wyprodukują serial edukacyjny pt. „3,14”, krótką formę edukacyjną dotyczącą wątków matematyki w sztuce, każdy odcinek będzie trwał 3 minuty i 14 sekund. Dwa ostatnie powiązane ze sobą działania to akcja mierzenia miasta pt. „Miarką go!” oraz blog projektu z interaktywną aplikacją w formie mapy. Każdy będzie mógł zmierzyć krokami dowolną drogę, a następnie, dzięki aplikacji na blogu, zaznaczyć ją na mapie i podać ilość zrobionych kroków. Zaznaczane na interaktywnej mapie drogi stworzą siatkę miejską. Wybrane drogi zostaną narysowane na chodnikach.
Projekt wspiera rozwój kompetencji kluczowych, m.in.: myślenie matematyczne, kształtowanie twórczej i krytycznej postawy wobec nauki oraz umiejętność kojarzenia ze sobą różnych dziedzin.