W ramach projektu powstanie opracowanie 6 lektur szkoły podstawowej w postaci filmów dostosowanych dla dzieci niesłyszących. W filmach tych, zrealizowanych w Polskim Języku Migowym (PJM), zostaną wykorzystane grafiki stworzone na warsztatach dla dzieci niesłyszących. Celem będzie przedstawienie treści lektur w sposób zrozumiały dla niesłyszących, zainspirowanie dzieci tematyką książek i zachęcenie ich do przeczytania wersji papierowej.
Projekt podzielony jest na trzy etapy. W pierwszym opracowane zostaną scenariusze filmów, w drugim odbędą się warsztaty literacko-rysunkowe dla niesłyszących, natomiast w trzecim etapie nastąpi realizacja filmów. Efekty pracy zostaną umieszczone na stronie internetowej „Edukacja między uszami” wraz z opisem merytorycznym, będą również dostępne na portalu YouTube oraz nagrane na płytach DVD i rozesłane do placówek pracujących z osobami niesłyszącymi. Projekt oferuje też pomoc pedagogom pracującym z dziećmi głuchymi, gdyż powstaną pomoce dydaktyczne oraz scenariusze lekcji dotyczące lektur wykorzystywanych w projekcie.
Projekt jest odpowiedzią na potrzeby osób niesłyszących, które często mają problem z komunikowaniem się w języku polskim. Wynika to z faktu, że język polski jest dla dzieci niesłyszących językiem obcym, wyuczonym, z którym na dobre spotykają się dopiero w szkole podstawowej, a w dodatku pisany język polski zawiera słowa niezrozumiałe, które czasami nie mają nawet swoich odpowiedników w PJM. Opracowanie lektur w formie przystępnej dla dzieci niesłyszących pomoże w wyrównaniu szans edukacyjnych tych dzieci w porównaniu ze zdrowymi rówieśnikami. Uczniowie poszerzą swoje słownictwo oraz poznają oraz kontekst kulturowy omawianych lektur. Zaangażują się też w proces twórczy przy opracowywaniu ilustracji i zostaną zmotywowane do samodzielnego przeczytania książek.