„Młodzi Menedżerowie Kultury” to interdyscyplinarny projekt wykorzystujący działania kulturalne w procesie zmian na gruncie społecznym, który został stworzony, by wyposażyć grupę młodych ludzi (w wieku 15-25 lat) pochodzących z małych miejscowości i wsi w całej Polsce w umiejętności, niezbędne do samodzielnej realizacji własnych projektów społeczno-kulturalnych.
W ramach projektu 20 osób weźmie udział w 3-dniowych warsztatach w Warszawie, które pozwolą zdobyć wiedzę z zakresu zarządzania kulturą, pomogą zaplanować konkretne działania w ich miejscowościach oraz zapewnią praktyczne informacje dotyczące możliwości pozyskiwania funduszy. Przez następne miesiące uczestnicy projektu, przy wsparciu TIT ę zrealizują swoje mini-projekty w 20 miejscowościach w całej Polsce. Młodzi ludzie, przy wsparciu lokalnych instytucji i organizacji ożywią życie kulturalne i artystyczne oraz nabiorą doświadczenia potrzebnego w przyszłych projektach.
Partnerstwo w tym projekcie nie ma charakteru ściśle międzyinstytucjonalnego; jest to raczej partnerstwo między instytucją a konkretnymi osobami – młodymi animatorami kultury, biorącymi udział w programie. Wart uwagi jest z pewnością podmiotowy charakter takiego partnerstwa, trafne rozpoznanie: skuteczne działanie w kulturze zaczyna się od konkretnych osób, nie od porządku instytucjonalnego.
Upowszechnianiu rezultatów projektu posłuży strona internetowa. Jej zadaniem będzie opisywanie (reportaże, krótkie filmy, wywiady opisujące "dobre praktyki") na bieżąco tego, co dzieje się w poszczególnych miejscowościach - blogi mini-projektów będą uzupełniane zarówno przez młodych menedżerów jak i przez osoby dokumentujące i monitorujące projekty. Strona będzie „niezbędnikiem" gromadzącym materiały tzw. e-Akademii, czyli specjalnie opracowywane i regularnie publikowane dokumenty, nagrania filmowe, prezentacje, poświęcone realizacji własnych, lokalnych pomysłów społeczno-kulturalnych.