obraz projektu
Akcja! Komiks w ruchu
 „Akcja! Komiks w ruchu” składa się z dwóch cykli warsztatów. Pierwszy, prowadzony przez znanego artystę Jacka Frąsia, wprowadzi uczestników w tajniki przygotowywania komiksu. Zostanie wówczas przygotowany scenariusz filmu, którego realizacja odbędzie się w drugiej części warsztatów. Powstały film, a dokładniej „motion comics”, co tłumaczy się jako „komiks w ruchu”, łączy dwa gatunki: komiks i film. Efekty warsztatów zostaną zaprezentowane podczas Festiwalu Animation Now! 2012 oraz udostępnione w Internecie wraz z relacją i filmem instruktażowym.
brak obrazu projektu
Artystyczne ABC
 Stowarzyszenie Nasza Gmina koncentruje się na działaniach na rzecz dzieci i młodzieży, także niepełnosprawnej, z terenów wiejskich. Samorządowe Centrum Kultury i Bibliotek realizuje zadania w dziedzinie wychowania, edukacji i upowszechniania kultury, organizuje imprezy o charakterze masowym oraz promuje i propaguje wartościowe zjawiska kulturalne miasta i regionu.
brak obrazu projektu
Bobrek Dance
 Projekt ,,Bobrek Dance” jest skierowany do młodzieży wychowującej się w najuboższej dzielnicy Bytomia. Są oni zagrożeni wykluczeniem społecznym, co wynika z trudnej sytuacji ich rodzin: bezrobocia, problemów alkoholowych i depresji. Dużym problemem dzielnicy jest brak propozycji zagospodarowania wolnego czasu młodzieży i widoczna degradacja społeczna młodych mieszkańców – spada frekwencja w szkołach, rośnie przestępczość, sporo młodzieży kończy edukację na gimnazjum, ale też duży jest odsetek dzieci nie kończących nawet szkoły podstawowej.
obraz projektu
COOLturalnie Nakręceni
 Celem główny projektu jest aktywizacja społeczności lokalnej, szczególnie podopiecznych Świetlicy, wykorzystująca tematykę filmu i kina jako ośrodka zainteresowania i metody socjoterapii. Projekt rozpocznie się w styczniu edukacyjną wycieczką do Muzeum Kinematografii w Łodzi. Od lutego do maja dwa razy w miesiącu odbywać się będą warsztaty tematyczne dotyczące historii kina, filmu, reżyserii itp. W trakcie zajęć podopieczni świetlicy będą pracować w grupach nad stworzeniem filmu dokumentalnego promującego Głuchołazy. Dwa razy  w miesiącu odbywać się będą lekcje biblioteczne mające na celu zgłębianie wiedzy na temat filmu, historii miasta, turystyki itp. poprzez sięganie do materiałów bibliotecznych.
brak obrazu projektu
Cuentacuentos czyli historie z innej bajki
 Projekt będzie miał postać warsztatów, podczas których wybrane bajki polskie i peruwiańskie zostaną przetłumaczone na odpowiednio język hiszpański i polski oraz nagrane zostaną profesjonalne wersje audio tych bajek. Młodzież, która przygotuje nagrania, zaprezentuje wyniki swojej pracy podczas imprezy zorganizowanej dla dzieci – nawiązany zostanie dialog międzypokoleniowy. Bajki zostaną zebrane w postaci e-booka i rozpowszechnione w Internecie, dodatkowo opracowany zostanie program edukacji międzykulturowej dla dzieci. Nagrana płyta DVD zawierająca wersję audio i tekstową bajek zostanie też rozesłana do przedszkoli, klubów malucha, itp.
brak obrazu projektu
Edulab - laboratorium lokalnych zastosowań mediów
 Projekt wypełnia lukę w systemie polskiego szkolnictwa, w którym brakuje kompleksowej edukacji międzykulturowej, obywatelskiej i medialnej. Jego celem jest kształcenie umiejętności twórczego i krytycznego podejścia do lokalnego dziedzictwa kulturowego, rozwój umiejętności gromadzenia cyfrowych danych, digitalizacji dziedzictwa, archiwizacji współczesności i prezentowania zbiorów na platformie internetowej, kształcenie umiejętności współpracy w grupie z wykorzystaniem nowych mediów, rozwój świadomości historii i sytuacji społecznej własnej miejscowości.
brak obrazu projektu
Film w społeczeństwie, społeczeństwo w filmie. Warsztaty społeczno-filmowe w ramach nowoczesnej edukacji nieformalnej
 Projekt „STOP! NIE WYKLUCZAJ! POMÓŻ! Projekt edukacji kulturalnej i społecznej” zainspirował organizatora głównie ze względu na połączenie warsztatów na temat wiedzy o tworzeniu filmów i języka filmowego z problemami wykluczenia społecznego. Przedsięwzięcie jest skierowane do młodzieży i powstaje we współpracy z partnerami projektu czyli II LO im. Adama Asnyka, III LO im. Stefana Żeromskiego oraz IV LO im. Komisji Edukacji Narodowej.
brak obrazu projektu
INSPIRACJA - KREACJA - AKCJA
 INSPIRACJA – odkrywanie historii i kultury regionu poprzez aktywne działania takie jak wywiady, umiejętne przeglądanie archiwów oraz Internetu, przegląd starych fotografii, książek. Ta część stanie się inspiracją do dalszego pogłębiania wiedzy i podejmowania samodzielnych działań twórczych. KREACJA – praca nad artystycznym zaprezentowaniem wiedzy zdobytej w pierwszym etapie. Proponowane są następujące grupy: teatralna, fotograficzna i dziennikarsko-filmowa AKCJA – prezentacje związane z kulturą i historią regionu w postaci wystaw fotograficznych, pokazów filmowych oraz widowisk teatralnych, które odbędą się w Toruniu. Wszystkie materiały powstałe w ramach akcji (scenariusze zajęć i film dokumentujący projekt) będą dostępne w Internecie.
obraz projektu
Instalacja Koń na Ganku
 „Instalacja Koń na Ganku” to projekt pełen rozmachu, zakrojony na dużą skalę i angażujący wiele podmiotów wokół jednego celu: pomocy dzieciom, które chciałyby realizować się twórczo. We wspólne działania zaangażowali się: białostocki Teatr Dramatyczny, który poza głównym nurtem działalności scenicznej wielokrotnie podejmował się realizacji przedsięwzięć offowych i projektów zaangażowanych społecznie, Politechnika Białostocka, największa uczelnia techniczna północno-wschodniej Polski, Fundacja „Bajkowa Fabryka Nadziei”, która wspiera dzieci w Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku,  Infinity Group s.c., firma zajmująca się kompleksową obsługą marek w internecie i nowych mediach, ale która również wspiera wydarzenia edukacyjno-artystycznych w Białymstoku, Fikoland sp. z o. o., specjalizujący się w organizacji działań rekreacyjno-edukacyjnych dla dzieci i dorosłych na terenie całej Polski oraz poznańskie Stowarzyszenie Popierania i Rozwoju Wiedzy o Ochronie Środowiska „Czysty Świat”, prowadzące kampanie na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego Polski i świata.
obraz projektu
Korzenie i pędy
 „Korzenie i pędy” składają się z trzech części. W pierwszej młodzież przepytując przedstawicieli starszego pokolenia zbiera i dokumentuje materiał muzyczny i tekstowy. Mogą to być piosenki, wiersze, wspomnienia, wszystko to, co mogą przekazać starsi ludzie. Materiał będzie na bieżąco umieszczany na specjalnym blogu prowadzonym w ramach projektu.
1 2 3 .. 4 > >>
Akademia Orange - Licencja O ile nie jest to stwierdzone inaczej, to materiały prezentowane w tym serwisie, stworzone w ramach programu Akademia Orange, są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych materiałów. (Więcej informacji o licencjonowaniu materiałów Akademii Orange).