obraz projektu
COOLturalnie Nakręceni
 Celem główny projektu jest aktywizacja społeczności lokalnej, szczególnie podopiecznych Świetlicy, wykorzystująca tematykę filmu i kina jako ośrodka zainteresowania i metody socjoterapii. Projekt rozpocznie się w styczniu edukacyjną wycieczką do Muzeum Kinematografii w Łodzi. Od lutego do maja dwa razy w miesiącu odbywać się będą warsztaty tematyczne dotyczące historii kina, filmu, reżyserii itp. W trakcie zajęć podopieczni świetlicy będą pracować w grupach nad stworzeniem filmu dokumentalnego promującego Głuchołazy. Dwa razy  w miesiącu odbywać się będą lekcje biblioteczne mające na celu zgłębianie wiedzy na temat filmu, historii miasta, turystyki itp. poprzez sięganie do materiałów bibliotecznych.
brak obrazu projektu
Edulab - laboratorium lokalnych zastosowań mediów
 Projekt wypełnia lukę w systemie polskiego szkolnictwa, w którym brakuje kompleksowej edukacji międzykulturowej, obywatelskiej i medialnej. Jego celem jest kształcenie umiejętności twórczego i krytycznego podejścia do lokalnego dziedzictwa kulturowego, rozwój umiejętności gromadzenia cyfrowych danych, digitalizacji dziedzictwa, archiwizacji współczesności i prezentowania zbiorów na platformie internetowej, kształcenie umiejętności współpracy w grupie z wykorzystaniem nowych mediów, rozwój świadomości historii i sytuacji społecznej własnej miejscowości.
obraz projektu
INSPIRACJA - KREACJA - AKCJA
INSPIRACJA – odkrywanie historii i kultury regionu poprzez: aktywne działania takie jak wywiady, umiejętne przeglądanie archiwów oraz Internetu, przegląd starych fotografii, książek, przede wszystkim zaś rozmowy z mieszkańcami wsi i miasteczek oraz wywiady. Ta część stanie się inspiracją do dalszego pogłębiania wiedzy i podejmowania samodzielnych działań twórczych. KREACJA – praca nad artystycznym zaprezentowaniem wiedzy zdobytej w pierwszym etapie. Proponowane są następujące grupy: teatralna, fotograficzna i dziennikarsko-filmowa AKCJA – prezentacje związane z kulturą i historią regionu w postaci wystaw fotograficznych, pokazów filmowych oraz widowisk teatralnych, które odbędą się w Toruniu i w miejscowościach i wsiach, z których pochodzą uczestnicy projektu. Wszystkie materiały powstałe w ramach akcji (scenariusze zajęć i film dokumentujący projekt) będą dostępne w Internecie.
obraz projektu
Korzenie i pędy
 „Korzenie i pędy” składają się z trzech części. W pierwszej młodzież przepytując przedstawicieli starszego pokolenia zbiera i dokumentuje materiał muzyczny i tekstowy. Mogą to być piosenki, wiersze, wspomnienia, wszystko to, co mogą przekazać starsi ludzie. Materiał będzie na bieżąco umieszczany na specjalnym blogu prowadzonym w ramach projektu.
brak obrazu projektu
LublinLab
 Ośrodek „Brama Grodzka – Teatr NN” podejmuje działania stwarzające warunki mieszkańcom miasta do aktywnego udziału w życiu kulturalnym i społecznym Lublina, rozwijania postaw prospołecznych i zdobywania wiedzy o historii i dziedzictwie kulturowym Lublina. Projekty realizowane przez Ośrodek budują wizerunek Lublina jako miasta otwartego i nowoczesnego oraz szanującego swoją przeszłość. Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki naucza w sposób atrakcyjny i nowatorski, przez lata wypracowała optymalne warunki wielostronnego rozwoju osobowości uczniów poprzez rozwijanie zainteresowań i talentów w różnych dziedzinach wiedzy i umiejętności w ramach zajęć dydaktyczno-wychowawczych i programu zajęć pozalekcyjnych, w ramach których umożliwia uczniom uczestnictwo w życiu kulturalnym, m.in. współpracując z instytucjami kulturalno- oświatowymi.
obraz projektu
Moi dalecy, moi bliscy - historie mówione
 Projekt skierowany jest do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Uczestniczy podzieleni na pięć trzyosobowych zespołów wezmą udział w zajęciach, na których zapoznają się z warsztatem filmowym i narzędziami potrzebnymi do realizacji etiudy dokumentalnej.
brak obrazu projektu
Moje miasto - moja przestrzeń
 Projekt „Moje miasto – moja przestrzeń” powstał jako efekt współpracy kilku instytucji i ma na celu wypracowanie twórczej postawy młodzieży wobec legnickiego dziedzictwa kulturowego. Przedsięwzięcie podzielone jest na dwa etapy. W pierwszym zostanie przedstawiona skomplikowana historia Legnicy oraz zdiagnozowane potrzeby architektoniczne miasta wskazując przy tym elementy zabudowy wymagające zmiany.
brak obrazu projektu
Od Neandertalczyka do Internauty. Wczoraj, dziś, jutro - warsztaty edukacyjne z zakresu dziedzictwa kulturowego dla młodzieży gimnazjalnej
 Działalność programowa Fundacji Pogranicze w całości poświęcona jest propagowaniu etosu pogranicza i budowaniu mostów pomiędzy ludźmi różnych religii, narodowości i kultur. Prowadzi pracę kulturową, edukacyjną i artystyczną ze społecznością lokalną. W Gimnazjum nr 1, obok podstawowego zadania przypisanego szkole tego typu, realizowane są rozmaite projekty edukacyjno-kulturalne. Ośrodek „Pogranicze” od dwudziestu lat prowadzi pracę edukacyjno-kulturową w wielonarodowych regionach Europy Środkowowschodniej. Jednym z najistotniejszych jej elementów jest kształtowanie otwartej, pełnej zrozumienia wobec sąsiednich kultur i religii postawy młodych ludzi, opartej jednocześnie na silnej, dobrze wykształconej tożsamości.
brak obrazu projektu
Podchody pod PRL
Muzeum PRL-u to krakowski oddział MHP, który realizuje wiele ciekawych projektów historycznych, kulturalnych i edukacyjnych, dokumentuje dzieje Polski w latach 1945-1989, gromadzi materiały prasowe, fotograficzne i audiowizualne, przedmioty codziennego użytku, druki oraz relacje świadków historii. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Krakowie i XI Liceum Ogólnokształcące w Krakowie uczestniczy w licznych projektach edukacyjnych. 
brak obrazu projektu
Podziel się sztuką!
Zachęta Narodowa Galeria Sztuki prezentuje i promuje sztukę współczesną poprzez organizowanie wystaw artystów polskich i zagranicznych oraz wystaw problemowych, a także kładzie nacisk na edukację, dostosowując programy do różnych grup społecznych. Fundacja Osiem Życzeń organizuje działania edukacyjnych i akcje społeczne w zakresie wielu dziedzin kultury, angażuje się w edukację dzieci i młodzieży, propaguje sztukę współczesną, a także dba o ułatwianie kontaktu ze sztuką środowiskom wykluczonym społecznie.
1 2 > >>
Akademia Orange - Licencja O ile nie jest to stwierdzone inaczej, to materiały prezentowane w tym serwisie, stworzone w ramach programu Akademia Orange, są dostępne na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Polska. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych materiałów. (Więcej informacji o licencjonowaniu materiałów Akademii Orange).